بدانیم

ترمیم موهای آسیب دیده

آسیب مو

مو به عنوان یکی از مهم ترین المان های زیبایی، تاثیر بسیاری در ظاهر افراد مختلف دارد. که در صورت عدم مراقبت دچار آسیب های بسیاری خواهد شد. از این رو یکی از دغدغه های افراد مختلف برای انجام روتین های روزانه، شناخت راهکار هایی برای درمان آسیب های مو می باشد. برای انجام اینکار بهتر است ابتدان با انواع آسیب های مو و عواملی که باعث بروز آن ها می شود آشنا شوید. سپس به راحتی می توانید با استفاده از محصول و روش های مناسب این آسیب ها را درمان نمایید. از آنجایی که روش های متعددی برای این کار وجود دارد. در ادامه بهترین روش برای درمان و ترمیم موهای آسیب دیده را به شما معرفی می نماییم.

مقاله پیشنهادی: کراتینه ی موهای آسیب دیده

درمان آسیب مو

شناخت شایع ترین آسیب های مو و عوامل بروز آن ها

همانطور که می دانید موخوره، وز مو، شکستگی ساقه مو و ریزش مو شایع ترین آسیب ها می باشد. پس اگر قصد ترمیم موهای آسیب دید خود را دارید. بهتر ابتدا با روتین ترین کارهای روزانه که باعث بروز این آسیب ها می شود آشنا شوید. زیرا با شناخت این عوامل و دورری از آن ها تا حدودی روند بهبودی و سلامت موهایتان تسریع خواهد شد.

  1. مش و دکلره: از گذشته تا کنون این دو روش، از پرطرفدار ترین روش های رنگ مو می باشند. از آنجایی که با انجام مش و دکلره بر روی مو، ساختار آن ها تغییر می کند، بهتر است انجام این روش را به فرد متخصص بسپارید. زیرا در صورت عدم مهارت اپراتور، ساختار موی شما به کل از بین می رود. و شما دچار آسیب های مو مختلفی می شوید ( بیشتر بدانید: کراتینه موهای دکلره )
  2. استفاده از رنگ موهای بی کیفیت: بسیاری از شما به صورت خود کفا انجام فرآیند رنگ موهایتان را به عهده می گیرید. در این موارد همیشه بهتر است که کار را به متخصص و مراکز معتبر بسپارید. اما اگر فکر میکنید که خودتان توانایی انجام این کار را دارید، بهتر است از مواد و رنگ موهای باکیفیت استفاده نمایید. تا آسیب موهای خود را به حداقل برسانید.
  3. عدم استفاده از محصولات مراقبتی: مو نیز مانند سایر اعضا بدن نیاز به مراقبت و تغذیه دارد. در این راستا محصولات مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانی از موهای خود مراقبت نمایید. در صورت عدم استفاده از محصولات مراقبت از مو، می توان توقع داشت که دیر یا زود موهای شما دچار انواع آسیب گردد. زیرا عدم استفاده از این محصولات باعث عدم وجود مواد مغذی لازم در موهایتان می شود.
  4. اتو و سشوار: این دو ابزار که از پرکاربرد ترین بزار ها برای خشک کردن و یا صافی مو می باشد، در صورت افراط و یا عدم استفاده صحیح، بیشترین آسیب را برای موهای شما دارد. زیرا حرارت باعث آسیب به فولیکول ساقه موی شما خواهد شد. و پروتئینی به نام کراتین که در ساقه مو شما وجد دارد را از بین خواهد برد.
  5. در ادامه استفاده از کش و کلیپس نامناسب، استحمام زیاد و یا شست و شو مو با آب های دارای املاح سنگین نیز از دیگر عوامل شایع بروز آسیب های مو می باشد.
بیشتر بدانید
انواع کراتینه مو

حال که با این موارد آشنایی کامل پیدا نمودید، تا حد توان هر یک از این عوامل را حذف نمایید. و یا در صورت اشتباه بودن اصلاح نمایید. با اینکار کمک بزرگی به حفظ سلامت موهایتان خواهید نمود.

ترمیم موهای آسیب دیده

راه اصلی ترمیم موهای آسیب دیده

تمامی موارد مذکور برای درمان و یا پیشگیری از آسیب های مو بسیار موثر می باشد. اما گاهی این آسیب ها به اندازه ای زیاد است که شما راهی جز کوتاهی را برای درمان آن نمیبینید. اما عجله نکنید!

بسیاری از آسیب های مذکور با کمبود پروتئین مو با نام کراتین همراه است. مواد و محصولات بسیاری هستند که این پروتئین را به موهای شما باز می گرداند. اما گاهی آسیب ها به اندازه ای زیاد است که نمی توان منتظر نتیجه این محصولات ماند. زیرا روش ها و درمان های خانگی بسیار زمان بر هستند. در این صورت بهترین راه برای درمان موهای آسیب دیده، روش کراتینه مو می باشد.

با این روش می توان در کمترین زمان موهای سلامت، لطیف و درخشان داشت.

مرکز تخصصی کراتینه مو مهسا فتحی با چندین سال تجربه و حضور افراد متخصص و ماهر در این زمینه از بهترین مواد برای زیبایی بیشتر موهای شما استفاده می نماید. شما از بخش ” نمونه کار ” می توانید با رضایت مشتریان قدیمی این مجموعه آشنا شوید. سپس با خیال راحت زیبایی و درمان موهای خود را به تیم خبره ما بسپارید.

بیشتر بدانید: اشتباهات بعد از کراتینه ی مو

کراتینه ی مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *