بدانیم

آشنایی با روش کراتینه مو به صورت گام به گام

روش کراتینه مو

در بدن همه ی ما پروتئینی به نام کراتین در بافت های ناخن، مو و پوست وجود دارد. وجود این ماده در فولیکول مو باعث محافظت از آن در برابر آسیب های مو طبیعی و غیر طبیعی می شود. برای مثال ممکن است شما به علت عوارض رنگ مو، استفاده از سشوار، شرایط محیطی و آب و هوایی و دیگر دلایل این چنینی، با کمبود پروتئین مو مواجه شوید. زیرا هر یک از دلایل مذکور باعث از بین رفتن کراتین موی شما و خشکی و شکنندگی آن می شود. در یک شرایط این چنینی بهترین و موثر ترین روش، کراتینه مو می باشد. زیرا از اصلی ترین فواید کراتینه مو، درمان موهای آسیب دیده می باشد. با این روش می توانید سلامت و درخشندگی موهای خود را مجدد به دست آورید.

اگر می خواهید با روش کراتینه مو بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تجهیزات و مواد مورد نیاز

روش کراتینه مو برای اثر گذاری دقیق و دست نیاز به مواد و تجهیزات خاصی دارد. مشخص است هرچه کیفیت مواد مصرفی بیشتر باشد، نتیجه دریافتی بیشتر خواهد شد. از طرفی چنانچه در این روش مواد و تجهیزات مصرفی از کیفیت مناسب برخوردار نباشند، نه تنها تاثیری نخواهد داشت، بلکه باعث آسیب زیادی به موهای شما خواهد شد. پس قبل از آشنایی با این روش بهتر است بهترین مرکز کراتینه مو را برای انجام این روش انتخاب نمایید.

مواد و تجهیزات در کراتینه مو که باید از بهترین برند ها تهیه شوند به شرح زیر می باشد.

  • انواع شانه دندانه ریز و برس مو
  • مواد اصلی برای کراتینه مو
  • بهترین برند سشوار و اتو سرامیک که دارای درجه حرارت بالای 230 درجه باشد.
  • شامپو قلیایی مرحله اول و شامپو مخصوص بعد از کراتینه
  • ظرف مخصوص جهت مخلوط کردن مواد
  • کلاه مخصوص
بیشتر بدانید
پروتئین تراپی مو - تفاوت با کراتین - فواید

تمام این تجهیزات و مواد ریز و درشت می تواند به نحوی در فرآیند کلی و ماندگاری کراتینه مو شما تاثیر گذار باشد.

روش کراتینه مو

 

روش کراتینه مو به ترتیب اولیت مراحل

  1. شامپو قلیایی که در بخش قبلی آن را معرفی نمودیم در اولین مرحله مورد استفاده قرار می گیرد. شست و شو موها با این شامپو در دو مرحله صورت می گیرد. مرحله اول موجب پاک شدن آلودگی های مو شده. و مرحله دوم سبب باز شدن فولیکول های مو می شود. ( در مرحله دوم شامپو به مدت 5 دقیقه بر روی مو می ماند. )
  2. بعد از شست و شو کامل، مو ها به وسیله سشوار تا حدودی خشک می شوند. به صورتی که تنها مقداری رطوبت بر روی آن باقی خواهد ماند. و سپس موها به دسته های متعدد و یک اندازه تقسیم بندی می شوند.
  3. حال نوبت به یکی از مراحل اصلی روش کراتینه مو می رسد. لایه های مو را از قسمت پشت سر به وسیله شانه های رنگ، از قسمت یک سانتی ریشه به پایین، به مواد کراتینه مو آغشته می نماییم. سپس با شانه های مخصوص مو هارا شانه می نماییم. تا مواد به خوبی در تمام مو پخش شود.
  4. سپس طبق دستور العمل، مواد کراتینه مو باید مدت زمانی روی مو باقی بماند. و پس از مدت معینی موها سشوار کشی می شوند. تا مواد کراتینه کاملا جذب فولیکول مو شود.
  5. حال نوبت به مرحله اساسی بعدی، یعنی اتوکشی کراتینه، می باشد. در این مرحله مو مجدد دسته بندی، و با فشار و سرعت مناسب دست و حرارت 230 اتومو سرامیکی، اتوکشی می شود. ( در این مرحله بخاری از موهای شما مشاهده می شود که جای هیچ نگرانی نیست.)
  6. و در مرحله آخر مجدد موهای شما به وسیله شامپو مو کراتینه شسته می شود. ( بعد از اتمام تمای این مراحل بهتر است تا سه روز موهای خود را نشویید.)
بیشتر بدانید
عوارض رنگ مو

مراحل فوق الذکر یک تعریف کلی از  فرآیند کراتینه احیا کننده مو می باشد. دقت نمایید که تمام این مراحل باید توسط مهارت خاص متخصصان صورت گیرد. زیرا تجربه و تخصص به اندازه کیفیت مواد و تجهیزات در این روش زیبایی – درمانی تاثیر گذار است.

بیشتر بدانید: تفاوت کراتینه و ریباندینگ مو

روش کراتینه مو

روش کراتینه برای چه موهایی مناسب می باشد؟

شاید برای بسیاری از شما سوال است که در چه شرایطی می توانید از روش کراتینه مو استفاده نمایید. لازم است بدانید شما با هر نوع و جنس مویی می توانید از این روش کاربردی استفاده نمایید. چرا که این روش هم برای سلامت موهای شما مفید می باشد. و هم اگر موهای سالمی دارید باعث زیبایی و درخشندگی بیشتر آن خواهد شد. همچنین برای کسانی که به دنبال تنوع هستند، موهای مجعد و فر شما را تا حد بالایی صاف می نماید.

اگر هم تنها به فکر سلامت موهای خود بدون از بین رفتن حالت آن می باشید، بوتاکس مو به شما این امکان را می دهد که بدون صافی، موهای سالم و درخشان داشته باشید.

بیشتر بدانید: تفاوت بوتاکس و کراتینه مو

کراتینه موی فر ، کراتینه موهای چرب ، کراتینه موهای کم حجم ، کراتینه موهای رنگ شده ، کراتینه موهای خشک

فواید کراتین مو

جمع بندی

هدف تیم ما در مجموعه تخصصی کراتینه مو مهسا فتحی، اطلاع رسانی کامل به مشتریان درباره سلامت موهایشان است. شما با مطالعه این مطالب به طور کامل در جریان کار این مجموعه می باشید. و با مشاهده قسمت ” نمونه کارها ” تصمیم خود را برای درمان موهای آسیب دیده خود نمایی می نمایید.

بیشتر بدانید
کراتینه موی دکلره

ما اینجاییم تا لبخند رضایت از زیبایی و سلامت موهایتان را به شما هدیه نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *