بدانیم

مدت زمان ماندگاری کراتینه ی مو و عوامل موثر بر آن

معمولا افراد بنا بر دلایل مختلفی تصمیم به صافی موهای خود، به وسیله ی کراتینه ی مو می گیرند. اما بهتر است بدانید این عمل تنها برای صافی مو مورد استفاده نمی گیرد. برخی از افراد به جهت درمان آسیب های مویی ، درمان کمبود پروتئین مو و دیگر دلایل این چنینی اقدام به کراتینه ی مو می نمایند. بهتر است بدانید این فرآیند به عنوان یک روش غیر دائمی دارای ماندگاری بالایی می باشد. اما ماندگاری کراتینه ی مو به میزان مراقبت شما بسیار وابسته است.

هرچقدر هم که فرآیند کراتینه با استفاده از مواد درجه یک و توسط حرفه ای ترین افراد انجام گیرد، اما ماندگاری آن نسبت به جنس مو و مراقبت های بعد از کراتینه شما، متفاوت می باشد. در ادامه ، میزان ماندگاری و مهم ترین عوامل تاثیرگذار در طول عمر کراتین بر موهای شما را بررسی می نماییم.

بیشترین ماندگاری کراتینه ی مو چقدر است؟

کراتین در واقع همان پروتیین موجود در ساقه‌ی موهای شما می باشد. این پروتئین که بنا بر دلایل مختلف طبیعی و غیر طبیعی (آسیب های شیمیایی، شرایط آب و هوایی و …) به مرور در ساختار ساقه‌ی موهای شما کاهش پیدا میکند. از این رو آسیب هایی چون خشکی و بد حالتی در موهای شما ظاهر خواهد شد. ما در مرکز تخصصی کراتینه ی مو مهسا فتحی میتوانیم با بازگرداندن این پروتیین، به درمان موهای آسیب‌دیده شما، آبرسانی و براقیت بیشتر موهایتان و از همه مهم‌تر ظاهر صاف و آراسته تر آنها کمک شایانی نماییم. ( بیشتر بدانید: کراتینه موی خشک )

بیشتر بدانید
اشتباهات بعد از کراتینه مو

کراتینه، پروتئین تراپی و بوتاکس مو سه روش درمانی-زیبایی برای موهای شما می باشد. هر کدام از این روش ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. و میزان صافی، احیا و ماندگاری آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. اگر از عوامل طبیعی و غیر طبیعی تاثیر گذار بر آن ها فاکتور بگیریم، میزان ماندگاری و صافی هر یک از این روش های درمانی-زیبایی مو به شرح زیر می باشد.

ماندگاری کراتینه ی مو

 

  • ماندگاری کراتینه ی مو و احیا:

توجه نمایید که این روش اول از همه پایه درمانی دارد. و میزان صافی در آن به اندازه قابل توجهی و تا 80 درصد می باشد. کراتینه احیا قابل انجام بر روی انواع موها با آسیب‌های متفاوت است. انجام این فرآیند، دارای ماندگاری 6 ماهه و مناسب برای افرادی با سلیقه‌ی داشتن موی لخت می‌باشد.

بیشتر بدانید: کراتینه احیا کننده مو

  • بررسی طول عمر در روش بوتاکس مو:

افرادی که دارای آسیب مویی بسیار بالا می باشند، برای احیا مجدد موی خود می توانند از  روش بوتاکس مو استفاده نمایند. درواقع بانوانی که دارای موهای دکلره و کش سان می باشند و یا با رنگ مو های نامرغوب به موهایشان ضرر زدند، و از همه مهم‌تر، بانوانی که احیای موهایشان در اولویت هست می توانند از این روش استفاده نمایند. زیرا میزان صافی در این روش  تا حدود 30 درصد می باشد و بیشتر به جهت احیا مورد استفاده واقع می شود. در این روش احیا و آبرسانی مو به صورت عمیق روی ساقه‌ی مو انجام میشه و ماندگاری کراتینه ی مو احیا و بوتاکس حدود ۵ ماه می باشد.

بیشتر بدانید
همه چیز در باره ی کراتینه موهای خشک!

توجه: این روش روی موی طبیعی فقط وز مو رو از بین میبره و درصد کمی به مو صافی خواهد داد.

بیشتر بدانید: فواید بوتاکس مو

  • ماندگاری پروتئین تراپی مو:

فرایند پروتئین تراپی مو صرفا به جهت از بین بردن پف و وز موهای شما انجام می گیرد. این روش اصلا صافی ندارد و موهایتان بیشتر نرم و براق خوهاد شد.  این روش برای بانوانی که تاب موهایشان را دوست دارند، بسیار مناسب است. از مهم ترین فواید پروتئین تراپی کم نکردن حجم مو می باشد.

در سالن تخصص کراتینه مو مهسا فتحی این فرآیند توسط دستگاه انجام میشود و فاقد اتوکشی است. همچنین ماندگاری این روش کم بوده و مانند ویتامینه باید ماهی یک بار انجام گیرد.

مهم ترین نکات برای افزایش طول عمر کراتینه

  • پس از هر عملی که باعث خیس شدن موهای شما می شود، باید آن را با باد ملایم و با برس پهن به خوبی خشک نمایید.
  • مرطوب نگه داشتن موها هرچند کم برای ماندگاری کراتینه ی مو اصلا توصیه نمی شود.
  • بهتر است برای شستن موهای خود، از شامپوهای پروتئینه و فاقد سولفات استفاده نمایید. همچنین استفاده از ماسک مو نیز برای مراقبت های بعد از کراتینه ی مو بسیار توصیه می شود.
  • استفاده از روغن های طبیعی هم صافی و احیا موهای شما را نگه می دارد. و هم باعث جلوگیری از موخور و وز مو می شود.
  • بعد از فرآیند کراتینه، برای رنگ مو خود باید از رنگ های بدون آمونیاک استفاده نمایید.
  • هنگام شنا در استخر و یا دریا حتما از کلاه شنا استفاده نمایید. زیرا مواد مضر موجود در آب عمر کراتینه ی موهای شما را کم خواهد نمود.
  • استفاده از وسایل حرارتی مانند: سشوار، بابلیس، اتو به طور مداوم برای مو بسیار مضر و آسیب زننده می باشد.
بیشتر بدانید
همه چیز در باره ی کراتینه موهای خشک!

فواید کراتینه ی مو

جمع بندی

اگر به دنبال یک مرکز خوب برای کراتینه مو و احیا آن می باشید، ما در مجموعه تخصصی احیا و صافی مو مهسا فتحی بی صبرانه منتظر دیدار شما هستیم.

در این مرکز انواع روش های احیا و صافی توسط  تیم مجرب و آموزش دیده انجام می شود. از طرفی موادی که در این فرآیند استفاده می شود دارای کیفیت بسیار بالا می باشد. از این رو ماندگاری کراتینه ی موی شما بسار بالا خواهد بود و با مراقبت از آن می توانید این زمان را برای خود افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *