بدانیم

شامپو مو مناسب بعد از کراتینه

شامپو مو کراتینه

امروزه یکی از روش های زیبایی و درمانی برای موها، کراتینه مو می باشد. این روش که در بین افراد مختلف در کل دنیا بسیار پرطرفدار است، ضمن ایجاد صافی باعث احیا موهای آسیب دیده نیز می شود. اما این فرآیند نیز مانند هر مسئله دیگری نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد. بهتر است قبل از تصمیم به انجام این کار با تمام بخش های آن از جمله مراقبت های بعد از کراتین آشنا شوید. زیرا هرچه قدر هم که از مواد درجه 1 استفاده شود، اما اگر شما یکسری اصول را رعایت ننمایید، ممکن است به موهای خود آسیب رسانده و اثرات و کراتین را از بین ببرید. یکی از مهم ترین اصول در مراقبت های بعد از کراتین، شست و شو و استفاده از شامپو مو کراتینه مناسب می باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را نسبت به مسائل گفته شده آگاه تر نماییم، تا با دانش کافی بتواند برای سلامت موهای خود قدمی بردارید. اما در قدم اول اگر با فرایند کراتین مو و مزایا آن آشنایی ندارید، بهتر است همین الان بر روی لینک کلیک کنید: فواید کراتین مو.

شست و شو صحیح بعد از کراتینه

همانطور که آگاه هستید کراتین مو در وهله اول برای جبران آسیب های ناشی از کمبود پروتئین مو صورت می گیرد و در پی آن باعث صافی و زیبایی موهای شما نیز خواهد شد. همچنین دانستید که یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از کراتین مو، شست و شو صحیح و استفاده از شامپو مو کراتینه مناسب می باشد.

بیشتر بدانید
عوارض رنگ مو

بیاید از این جهت به مسئله نگاه کنیم که با انجام کراتین، فرآیند هایی بر روی موهای شما انجام می گیرد که در کمترین زمان موهای آسیب دیده شما را به بهترین نحو احیا می نماید. پس اگر شما در حفظ آن کوشا نباشید، ممکن است موهای شما مجددا دچار آسیب شود.

به طور کلی شست و شو بیش از حد موها باعث آسیب هایی چون ایجاد موخوره، شسکتگی مو و چربی پوست سر می شود. از این رو بهتر است موی کراتینه خود را بیش از حد نشویید. چرا که به غیر از آسیب های فوق الذکر، عمر و ماندگاری کراتینه شما نیز کوتاه می شود. همچنین توجه نمایید که در هر وعده شست و شو فقط یکبار از شامپو های مختص کراتینه مو استفاده نمایید.

شامپو مو کراتینه

استفاده از شامپو مو کراتینه مناسب

شاید برای بسیار از شما سوال باشد که چه شامپو های مناسب استفاده بعد از فرآیند کراتین و پروتئین تراپی مو می باشند؟ جواب سوال شما اینجاست! برای انتخاب شامپو مناسب به نکات زیر توجه نمایید.

  • کراتینه مو جهت ایجاد سلامتی دوباره و بازگرداندن پروتئین لازم به موها انجام می شود. پس بدیهی است که شامپو مو کراتینه مناسب آن است که حاوی پروتئین کافی باشد تا بتواند ساختار مو و درخشندگی آن را حفظ نماید. و همچنین مانع از وز شدن موها شود.
  • بعد از انجام کراتین یک لایه از مواد بر روی موهای شما قرار می گیرد که برای بازسازی ساختار مو و صافی مو هستند. شامپو های معمولی که برای شست و شو مو مورد استفاده قرار می گیرد دارای نمک های سولفات ( همان ماده ای است که باعث کف کردن شامپو می شود ) است. و این نمک باعث از بین رفتن لایه ی محافظتی مو و چربی لازم آن می شود. و در ادامه خشکی مو را به همراه دارد. پس در هنگام خرید توجه نمایید شامپو های فیری سولفات یا بدون سولفات را انتخاب کنید.
  • پارابن، یکی دیگر از مواد مضر برای موها به خصوص موهای کراتینه می باشد. پس برای انتخاب شامپو مو کراتینه نوع بدون پارابن آن را خریداری نمایید.
بیشتر بدانید
فواید کراتینه مو

نکته: سولفات و پارابن برای موهای کراتینه نشده هم مضر هستند و باعث آسیب بافت مو می شوند. از این رو حتی اگر موهای خود را کراتینه ننموده اید، بهتر است از شامپو های دارای سولفات و پارابن استفاده نکنید.

شامپو بدون سولفات

جمع  بندی

امیدواریم مطالب گفته سده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اگر قصد انجام فرایند کراتین و پروتئین تراپی موهای خود را دارید، در سالن تخصصی مهسا فتحی می توانید بهترین ها را تجربه نمایید. پرسنل این مجموعه بسیار حرفه ای می باشند و از بهترین مواد برای سلامت موهای شما استفاده خواهند نمود.

هدف ما درخشش و لطافت موهای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *