بدانیم

بهترین روش های جایگزین کراتینه مو

همانطور که می دانید، کراتینه مو جزو بهترین روش های صافی مو و احیا آن می باشد. در این روش یکسری مواد شیمیایی با ایجاد واکنش هایی، پروتئین از دست رفته را به موهای شما باز می گرداند. و همچنین با تغییر در بافت فولیکول مو ها موجب صافی و لطافت آن می شوند. اما این روش، تنها راه صافی مو نیست. روش های متعدد دیگری برای صافی موها وجود دارد. در بین روش های غیرطبیعی مو، کراتینه بهترین و سریع ترین روش برای دستیابی به نتیجه دلخواه است. اما گاهی برخی از شما تنها به دنبال روشی برای مراقبت از موها می باشید. و استفاده از مواد طبیعی را را برای دریافت این نتیجه نسبت به دیگر روش ها ترجیح می دهید. در صورتی که موهای شما دچار آسیب جدی و زیادی نباشد، می توان از روش های طبیعی جایگزین کراتینه مو استفاده نمود.

در نظر داشته باشید که روش های طبیعی کراتینه مو یا به عبارتی کراتینه مو خانگی، روشی بسیار زمان بر است، و در صورتی که موهای شما به درمان سریع احتیاج دارد، کارآمد نمی باشند. اما در غیر این صورت، و برای یک مراقبت روتین و سلامت همیشگی موها، می توان از این روش ها استفاده نمود. در ادامه روش های طبیعی تقویت مو و اصول آن را به شما آموزش می دهیم.

جایگزین کراتینه مو

  • نظم در رسیدگی به موها در روش های جایگزین کراتینه مو

اولین و مهم ترین اصل در تمام روش های جایگزین کراتینه مو رعایت نظم و تداوم انجام این روش ها است. زیرا در صورت عدم رعایت این اصل، شما هیچگاه نتیجه مطلوب را دریافت نمی کنید.

بیشتر بدانید
دلایل خشکی مو در زمستان

پس قبل از انتخاب هر روشی، ابتدا یک برنامه منظم و روتین برای انجام آن در نظر بگیرید. تا همیشه موهایی سالم، لطیف و شاداب داشته باشید.

  • انتخاب شامپو مناسب

یکی از موارد آسیب زننده برای موها، استفاده از شامپو نامناسب است. در صورتی که شما جنس موهای خود را نمیشناسید، و از شامپو نامناسب برای شست و شو آن استفاده کنید، به مرور زمان دچار آسیب های مو می شوید. پس یکی دیگر از کارهایی که قبل از انتخاب روش جایگزین کراتینه مو باید در نظر بگیرید، انتخاب شامپو مناسب است.

یک شامپو مناسب، بهترین تاثیر را روی موهای شما دارد. و همچنین به حفظ حالت طبیعی و درست موهای شما کمک می نماید. پس اگر موهای خشکی دارید، از شامپوهای مناسب موهای خشک که موجب حفظ رطوبت موها می شود را انتخاب نمایید. و یا برای موهای چرب از شامپوهای مناسب و تنظیم کننده میزان چربی پوست استفاده کنید.

پروتئین تراپی مو

  • انتخاب یک روش روتین مناسب مراقبت از مو

درگیری های روزانه موجب می شود تا تایم کمتری را به مراقبت از موها اختصاص دهید. و از آنجایی که موها بنا بر عوامل مختلفی در معرض آسیب قرار دارند، در صورت عدم رسیدگی و یک برنامه مناسب، دچار انواع آسیب های مویی اعم از: خشکی، وز مو، شکنندگی و…. خواهید شد.

به خصوص افرادی که مدام از روسایل حرارتی برای صافی موهای خود استفاده می نمایند، و یا علاقه مند به تغییر رنگ موهای خود به صورت مکرر هستند، زودتر از بقیه دچار کمبود پروتئین مو می شوند. از این رو در معرض آسیب های بیشتری قرار دارند. پس این افراد حتما باید از روش های سلامت مو اعم از: کراتینه، پروتئین تراپی مو و یا بوتاکس مو برای سلامت موهای خود استفاده نمایند. و بعد از آن برای حفظ سلامتی، از روش های مکمل و جایگزین کراتینه مو مانند انجام روتین های مراقبتی مناسب استفاده نمایید.

بیشتر بدانید
کراتینه موی فر

روتین های مراقبتی عبارتند از:

    1. روغن تراپی
    2. استفاده از ماسک و کرم موهای مغذی
    3. استفاده از آبرسان های مو
    4. شانه نمودن موها با برس مناسب ( مقاله پیشنهادی: انتخاب برس مو )
  • ماسک موهای خانگی، بهترین جایگزین کراتینه مو

همانطور که تا به اینجای مطالب متوجه شدید، هیچ روشی نمی تواند به طور کامل جایگزین کراتینه مو باشد. در واقع اگر شما به دنبال یک روش سریع و موثر هستید، باید ابتدا با استفاده از روش کراتینه مو موهای خود را درمان نمایید. سپس با استفاده از روش های مکمل یا همان روش های جایگزین کراتینه در روتین مراقبتی مو، سلامت موهای خود را حفظ نمایید.

استفاده از ماسک موهای کراتینه خانگی یکی از آن روش هایی است که برای حفظ سلامت موها می توان روی آن حساب نمود. در صورتی که این روش به صور روتین و مرتب انجام شود، تاثیر خوبی برای حفظ سلامت و لطافت موهای شما دارد.

جایگزین کراتینه مو

جمع بندی

موارد فوق الذکر همگی برای تقویت موهای شما تاثیر گذار و مفید می باشند. اما توجه نمایید که استفاده از این روش ها به تنهایی کافی نیست. و در بسیاری از موارد حتی نمی تواند تاثیری در آسیب های زیاد موهای شما بگذارد. پس بهتر است ابتدا با استفاده از روش کراتینه مو، آسیب های عمیق را درمان نمایید. و سپس با استفاده از روش های جایگزین کراتینه مو یا همان روش های مکمل در جهت پایداری این درمان اقدام نمایید.

مجموعه کراتینه مو مهسا فتحی همواره بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می نماید. و با بیش از هزاران رضایت مشتریان خود توانسته در زمین درمان و زیبایی موهای شما موفق عمل نماید. از این رو برای راحتی شما مشتریان فضایی را به وجود آورده است تا شما به راحتی و در کمترین زمان به صورت اینترنتی وقت خود را از قسمت ” رزرو وقت ” دریافت نمایید.

بیشتر بدانید
تاثیر آلوورا در کراتینه مو و افزایش سلامت آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *