بدانیم

کمبود پروتئین مو

کمبود پروتئین مو

شاید برای شما سوال باشد که پروتئین مو چیست؟ و چه عواملی باعث کمبود پروتئین مو می شود؟

بهتر است بدانید که موی همه ی انسان ها از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. این ماده باعث می شود تا مو ها سالم، منعطف و شاداب به نظر برسند. با گذشت زمان و به میان آمدن انواع روش های رنگ مو، مراقبت های نادرست از مو، استفاده مکرر از انواع وسایل حرارتی مانند اتو و سشوار کم کم کراتین مو شروع به تجزیه شدن می کند و این مسئله باعث کمبود پروتئین مو می شود.

در ادامه برخی از نشانه های کمبود پروتئین در مو را بررسی می نماییم.

کمبود پروتئین مو

چند نشانه که نشان دهنده کمبود پروتئین مو می باشد

در صورت مشاهده هر یک از علائم و نشانه های زیر بهتر است برای پروتئین رسانی به موهای خود اقدام نمایید.

کمبود پروتئین موهای وز

برخی از شما با رنگ نمودن مداوم موهای خود، پس از مدتی شاهد خشک و وز شدن موهای خود خواهید شد. چرا که عموما رنگ ها مواد شیمیایی می باشند که باعث تغییر رنگدانه ها می شود. هرچقدر هم که این مواد کیفیت بالایی داشته باشند، اما تفریط در انجام آن موی سر شما را آسیب پذیر تر می نماید. از این رو موهای رنگ شده بیشتر از موهای سالم در معرض کمبود پروتئین مو می باشند.

اگر بعد از مدتی مشاهده نمودید که جنس موهای شما رو به خشکی می رود و یا حتی نسبت به قبل وز تر شده است، باید بدانید که کراتین در موهای شما در حال تجزیه است. پس بهتر است هرچه زودتر به داد موهای خود برسید. مواد پروتئینی می تواند، مقدار پروتئین لازم برای مو را به شما بازگرداند.

بیشتر بدانید
بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت کراتینه مو

ریزش مو و شکنندگی آن

همه ی شما شنیده اید که ریزش روزانه 100 عدد مو در روز امری طبیعی می باشد. اما هیچ گاه پیش نیامده است که بتوانید مقدار موهایی که در طول روز می ریزد را شمارش نمایید. مشخص است که انجام چنین کاری ممکن نخواهد بود. پس چگونه می توان تشخیص داد که چه میزان ریزش مو طبیعی است؟

هر فردی با شناخت بدن خود و میزان ضخامت تارهای مو، می تواند تشخیص دهد که در طول روز و با شانه کردن موهایش چه میزانی از آن می ریزد. ممکن است پس از مدتی مشاهده نمایید که این مقدار از همیشه بیشتر شده است. و یا با هر بار دست کشیدن به موهای خود حتی آرام، تار موهای شما جدا می شود. حتی این ریزش گاهی ممکن است از ریشه نباشد و موهای شما به دلیل شکنندگی زیاد، از ساقه جدا شوند. این ریزش بیش از اندازه و سستی مو در واقع هشداری از کمبود پروتئین مو می باشد.

از بین رفتن خاصیت ارتجاعی در مو

به طور طبیعی موها دارای خاصیت ارتجاعی می باشند. این مفهوم بدان معنا است که وقی موی حالت دارد خود را کمی می کشید و بعد رها می نمایید، مو به حالت قبل خود باز می گردد. اگر چنین حالتی رخ ندهد و موی شما بعد از کشیده شدن در همان حالت بماند و به حالت قبل باز نگردد، به احتمال زیاد دچار کمبود پروتئین مو شده است. و بهتر است قبل از بیشتر شدن این مسئله به فکر درمان آن باشید.

بیشتر بدانید
همه چیز در باره ی کراتینه موهای خشک!

کراتین مو

کلام آخر

همانطور که می دانید امروزه روش های متعددی برای درمان کمبود پروتئین مو وجود دارد و یکی از متداول ترین آن ها پروتئین تراپی مو می باشد. اگر قصد انجام این کار را دارید بهتر است بدانید انتخاب یک مرکز مطمئن با پرسنل حرفه ای مهم ترین نکته در انجام این فرایند می باشد. زیرا اگر این فرایند به درستی و با مواد با کیفیت انجام نگیرد، نه تنها باعث درمان نمی شود بلکه ممکن است آسیب جدی تری به موی سر شما وارد شود. ما در مرکز خدمات احیا و صافی مو مهسا فتحی از بهترین مواد برای درمان موهای آسیب دیده شما استفاده می نماییم.

شما عزیزان می توانید در قسمت نمونه کار، نمونه ی مشابه موی خود را مشاهده نمایید. چرا که هنر ما کمک به تمامی موهای آسیب دیده از هر نوع و حالتی می باشد.

همین الآن و بدون اتلاف وقت، می توانی از قسمترزرو وقتبرای شادابی موهای خودت نوبت بگیری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *