بدانیم

عوارض رنگ مو

عوارض رنگ مو

بسیاری از بانوان و گاها آقایان از رنگ مو به عنوان یکی از المان هایی که به زیباتر شدن آن ها کمک می نماید، استفاده می کنند. همانطور که می دانید این عمل بر پایه یک اقدام شیمیایی صورت می گیرد. در این فرآیند رنگدانه های مو از طریق پرواکسید و آمونیاک دچار تغییر رنگ می شوند. به طور کلی می توان گفت که رنگ کردن مو به دلیل تغییر غیر طبیعی که در آن ایجاد می نماید، تا حدودی باعث آسیب رسیدن به موها می شود. میزان عوارض رنگ مو بسته به نوع مواد رنگ انتخابی و مراقبت های بعد از آن مختلف می باشد.

مشخص است که اگر از مواد با کیفیتی برای رنگ مو خود استفاده نکنید و یا بعد از آن نسبت به رطوبت رسانی مو و مراقبت از آن بی تفاوت باشید، در کمترین زمان موهای شما دچار آسیب بسیاری خواهید شد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با آسیب های ناشی از رنگ مو و راه های درمان آن آشنا نماییم.

اگر قصد تغییر رنگ موهای خود را دارید و یا از انجام زیاد اینکار دچار آسیب های شدید مویی شده اید، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

مهم ترین عوارض رنگ مو و مراقبت های نادرست از آن

ابتدا بهتر است بگوییم که اگر تخصص انجام این کار را ندارید، بهتر است هیچگاه خودتان برای رنگ نمودن موهایتان دست به کار نشوید. رنگ مو تنها باید توسط افراد با تجربه و متخصص در این زمینه صورت گیرد تا میزان آسیب رسیدن به موهای شما به حداقل برسد.

بیشتر بدانید
کراتینه احیا کننده مو ( درمان موهای آسیب دیده )

اما اگر کار از کار گذشته است و شما به خاطر اقدامات اشتباه و یا استفاده از مواد نامناسب دچار عوارض رنگ مو شده اید به ادامه این مطلب توجه نمایید.

در بخش زیر با برخی از رایج ترین این عوارض آشنا خواهید شد. اگر شما هم دارای یکی از این موارد می باشید، می توانید با راهکاری که در انتهای مقاله خدمتتان ارائه می نماییم، سلامت موهای خود را دوباره به دست آورید.

عوارض رنگ مو

از بین رفتن حالت طبیعی مو:

در بیشتر موارد افراد به سبب رنگ مو مکرر حالت طبیعی موهای خود را از دست می دهند. علت این عارضه ماده آمونیاک و پراکسیدی است که در مواد رنگ مو وجود دارد. آمونیاک به عنوان یک ماده شیمیایی به مرور زمان باعث شکسته شدن ساقه مو می شود. و همچنین پراکسید رنگ اصلی موهای شما را از بین برده و با گذشت زمان درخشش آن ها از بین خواهد رفت. بدین ترتیب اگر دقت نمایید موهای شما به مرور زمان دچار بی حالتی, عدم درخشنگی و شکنندگی زیاد خواهد شد.

از بین رفتن حالت طبیعی مو رایج ترین مورد از عوارض رنگ مو می باشد.

خشکی بیش از حد مو:

بعد از فرایند رنگ مو، کاهش رطوبت اولین عارضه است که در موهای شما پدیدار می شود. مواد شیمیایی موجود در رنگ ها طراورت و رطوبت موها را از بین برده و دچار خشکی مو می شوید. حال اگر نسبت به این مسئله بی تفاوت بوده و به موهای خود رسیدگی ننمایید، این مشکل روز به روز بیشتر شده و موهای شما به طور کلی از بین خواهد رفت.

بیشتر بدانید
تفاوت بوتاکس و کراتینه مو

خشکی مو یکی از عوارض رنگ مو می باشد، که بیشتر افراد آن را تجربه نموده اند.

عوارض رنگ مو؛ پیدایش موخوره ها:

بعد از کاهش رطوبت، کمبود پروتئین مو و خشکی آن کم کم با خرد و شکسته شدن موهای خود روبرو خواهید شد. گاها موها در اثر شکنندگی به یک یا چند شاخه تقسیم می شوند. زیرا یکی از عوامل بروز موخوره همین کمبود رطوبت است. در این صورت موها ضعیف شده و رشد کنری پیدا خواهند نمود.

موخوره از آن دسته از عوارض رنگ مو است که از بین بردن آن نیاز به موراقبت های روتین بسیاری دارد.

بیشتر بدانید: درمان موخوره

درمان عوارض رنگ مو

موارد گفته شده تا حدودی از شایع ترین عوارض رنگ مو می باشند. و هر فردی در طول انجام مکرر این فرایند و مراقبت های نادرست، دچار این مشکلات شده است. حتی گاها ریزش مو، دمیج (مجعد) شدن مو و این قبیل موارد به مشکلات گفته شده نیز اضافه می گردد.

راه های گوناگون و بسیاری جهت درمان این مشکلات وجود دارد که هر کدام از آن ها ممکن است ماه ها طول بکشد تا نتیجه اصلی حاصل شود. سریع ترین و موثر ترین راه برای به دست آوردن مجدد سلامت موها، پروتئین تراپی و کراتین مو می باشد. با انجام این فرآیند در مدت زمان بسیار کمی می توانید موهایی سالم و شاداب داشته باشید. همچنین از صافی، خوش حالتی و درخشنگی موهای خود لذت ببرید.

البته این به آن معنا نیست که با انجام فرایند کراتین دیگر نیازی به مراقبت از مو نیست. با این فرایند شما سلامت موهای خود را مجدد به دست می آورید و برای ماندگاری بیشتر باید نسبت به مراقبت از آن کوشا باشید.

بیشتر بدانید
کراتینه ی موی کم پشت

بیشتر بدانید: فواید کراتینه مو

کراتینه مو

کراتین مو برای درمان عوارض موهای رنگ شده

توجه نمایید که برای کراتینه مو لازم است این فرآیند توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام گیرد. پس مراکزی را انتخاب نمایید که بین مشتریان از محبوبیت ویژه ای برخوردارند. و پرسنل آن برای انجام کلیه فرآیند ها آموزش کامل دیده باشند.

مجوعه تخصص کراتین مو مهسا فتحی، یکی از آن مراکزی است که مشتریان ضمن لبخند رضایت در این مجموعه، هم مو و هم روحیه شادابی پیدا خواهند نمود. رفتار و عمل حرفه ای پرسنل این مجموعه، رمز موفقیت آن است.

همین حالا می توانید از قسمت نمونه کارها ، انواع نمونه های کراتین را مشاهده نمایید. سپس در کمترین زمان از قسمت ” رزرو وقت ” نوبت خود را ثبت و دریافت نمایید.

ما منتظریم تا زیبایی مجدد موهایتان را به شما هدیه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *