بدانیم

مراقبت های بعد از کراتین مو

مراقبت های بعد از کراتین مو

در این مقاله میخواهیم در مورد یکی از سوال های پرتکرار افرادی که کراتین مو انجام داده اند، صحبت نماییم. و آن مراقبت های بعد از کراتین مو است.

بسیاری از بانوان برای داشتن موهایی زیبا، خلاص شدن از وزی و خشکی و درمان کمبود پروتئین مو اقدام به کراتین مو خود می نمایند. امروزه در بسیاری از آرایشگاه ها و مراکز زیبایی پوست و مو این کار را برای شما انجام می دهند. یکی از موارد مهم در به ثمر رسیدن این فرایند، استفاده از مواد اوریجیال و با کیفیت است. از این رو سعی کنید مراکزی را انتخاب نمایید که مورد اعتماد باشند. و دومین موردی که بسیار حائز اهمیت است، نحوه نگهداری شما از موهای کراتین شده خود می باشد.

با ما همراه باشید تا در ادامه مواردی که باید از آن مراقبت شود را بررسی نماییم.

مراقبت های بعد از کراتین مو نیازمند رعایت چه مواردی است؟

موها بنا بر عوامل مختلفی چون: استفاده از سشوار و اتو، رنگ مو، شست و شو نامناسب و… مداما در معرض آسیب می باشند. گاهی این آسیب ها به اندازه ای جدی است که موهای شما دچار شکنندگی، موخوره، وزی و خشکی بیش از حد می باشد. در این موارد شما با مراجعه به مراکز معتبری مانند مرکز کراتین و احیا مو مهسا فتحی می توانید سلامت موهای خود را بازگردانید.

اما اشتباه نکنید! این مسئله بدان معنا نیست که با انجام کراتین مو شما دیگر احتیاجی به مراقبت ندارید. برعکس، چون مواد کراتین در موهای شما تغییراتی به عمل آورده است برای باقی ماندن این تغییرات لازم است که مراقبت های بعد از کراتین مو را رعایت نمایید. که ما در ادامه آن ها را بیان می نماییم.

بیشتر بدانید
پروتئین تراپی مو - تفاوت با کراتین - فواید

مراقبت های بعد از کراتین مو

استفاده از سشوار و اتو

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از کراتین عدم استفاده مکرر از سشوار و اتو مو می باشد. زیرا حرارت بیش از حد باعث آسیب رسیدن به بافت مو می شود. و موهای کراتین شده را ضعیف می نماید.

شامپو مناسب شست و شو موهای کراتینه

بسیاری از متخصصان در زمینه کراتین مو، معمولا محصولاتی برای شست شو موهای کراتین شده را به شما معرفی می نمایند. این شامپو ها معمولا بدون سولفات می باشند. چرا که شامپو های دارای سولفات سدیم کلرات (نمک) باعث آسیب رسیدن به موهای کراتین شده شما می شود. شاید این آسیب خیلی به چشم نیاید اما در مرور زمان تاثیر خود را می گذارد.

به قول معروف بین دو گزینه خوب و خوب تر، بهتر است ما گزینه خوب تر را انتخاب نماییم. با انجام مراقبت های بعد از کراتین مو، شادابی و سلامت موهای شما ماندگار تر می شود.

نکته اضافی: در هنگام شست و شو موها هیچ گاه ساقه ی موها را چنگ نزنید و گوله نکنید. زیرا باعث ایجاد موخوره و شکنندگی مو می شود. کافی است کف سر خود را بشویید و ساقه مو را فقط کمی ماساژ دهید.

کوتاهی موخوره در زمان مناسب

بسیاری از شما احتمالا در انتهای موهای خود شاهد موخوره هایی بوده اید. این مشکل یکی از معضلات اصلی موهای خشک و آسیب دیده است. یکی از مراقبت های بعد از کراتین کوتاهی موخوره د زمان مناسب است. برای انجام این کار نیازی به مراجعه به آرایشگاه نیست. کوتاهی موخوره که اصطلاحا به آن نوک گیری گفته می شود به راحتی و در خانه امکان پذیر است.

بیشتر بدانید
ترمیم موهای آسیب دیده

استفاده از ماسک مو مناسب

درست است که یکی از فواید کراتینه مو ایجاد شادابی و بازگرداندن رطوبت لازم به موهای شماست. اما در صورت عدم مراقبت از آن این رطوبت به مرور زمان کم می شود. به همین علت برای حفظ رطوبت بیشتر مو های خود بعد از کراتین می توانید از ماسک های مراقبتی مو استفاده نمایید. هنگامی که داخل حمام هستید، بعد از شستن مو می توانید مقدار کمی از این ماسک را به ساقه موهای خود بزنید.

توجه: دقت نمایید که ماسک مو را به هیچ عنوان به کف سر خود نزنید. زیرا باعث ریزش شدید مو می شود.

مراقبت های بعد از کراتین مو در سه روز اول

به طور کلی می توان گفت سه روز اول بعد از کراتین، مو به مراقبت های بیشتری احتیاج دارد. در این چند روز که اصطلاحا روز های قرنطینه مو نامیده می شود، بهتر است از شستن و بستن موهای خود، خود داری نمایید. زیرا در این سه روز پروتئین های مو در حالتی سست قرار دارند و شستن آن باعث پایین آمدن ماندگاری کراتین موهایتان می شود.

کراتین مو

جمع بندی

از مطالب گفته شده در این مقاله متوجه می شویم که موها به عنوان یکی از المان های زیبایی در هر زمان و مکانی نیازمند مراقبت می باشند. و ماقبت های بعد از کراتین مو از عواملی هستند که باعث ماندگاری بیشتر سلامت و شادابی موهای شما می شود.

درست است که مواد کراتین در انجام فرایند پروتئین رسانی نقش مهمی دارد، اما این را هم فراموش نکنید که اقدمات شما در راستای حفظ آن نیز بی تاثیر نخواهد بود.

بیشتر بدانید
سلامت و لطافت مو ها با انواع ماسک پروتئینه

اگر برای سلامت موهای خود ارزش قائل هستید، می توانید با خیل راحت زیبایی موهایتان را به پرسنل حرفه ای مجموعه مهسا فتحی بسپارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *