بدانیم

سلامت و لطافت مو ها با انواع ماسک پروتئینه

یکی از مهم ترین بخش های ظاهر هر فردی، موها می باشد. این عضو تاثیر زیادی در زیبایی بیشتر چهره شما دارد. و در صورتی که به طور صحیح و روتین از موهای خود مراقبت نکنید به مرور زمان شاهد از بین رفتن آن ها و بروز آسیب های مویی مختلف می باشید. عموما آسیب هایی همچون: ریزش مو، وز مو، شکنندگی و دیگر آسیب های این چنینی ناشی از مراقبت های نادرست، عدم تغذیه موها و کمبود پروتئین مو می باشد. پس بهتر از از روش های درمانی و نگهداری موهای برای حفظ سلامت آن ها استفاده نمایید. یکی از روش های موثر برای لطافت و سلامت مو، استفاده از ماسک های پروتئینه مو می باشد. این محصولات با مواد مغذی که در خود دارند، پروتئین و مواد غذایی لازم برای مو را فراهم می نمایند.

البته در نظر داشته باشید که با اینکه این ماسک ها برای سلامت مو بسیار سودمند می باشند، اما به تنهایی برای درمان آسیب های زیاد کارآمد نمی باشند. پس اگر موهای شما دارای آسیب های بسیاری می باشد، ابتدا باید از روش پروتئین تراپی مو برای درمان سریع استفاده نمایید. زیرا درمان های خانگی بسیار زمان بر هستند و نمی توان به سرعت از آسیب های مویی جلوگیری نمود. اما با استفاده از پروتئین تراپی و یا روش کراتینه مو در کوتاه ترین زمان ممکن سلامت موهایتان را باز می یابید. حال می توان با خیال راحت از ماسک های خانگی به عنوان یک مکمل درمانی و ماندگاری بیشتر سلامت مو ها کمک گرفت. در این مطلب بهترین ماسک موهای خانگی که حاوی پروتئین لازم برای سلامت وها می باشد را به شما معرفی می نماییم.

ماسک پروتئینه مو

چرا باید از ماسک پروتئینه مو استفاده نمود؟

یکی از مهم ترین مواد مغذی که نقش سلامت موها را نیز برعهده دارد، پروتئین می باشد. بسیاری از رفتار های روزمره با مو ها و عدم مراقبت صحیح موج از بین رفتن این ماده مغذی می شود. و انواع آسیب های مو ممکن است برای شما به وجود بیاید. پس استفاده از محصولات پروتئین دار از شامپو گرفته تا ماسک مو ها بسیار لازم و ضروری می باشد.

بیشتر بدانید
مراقبت های بعد از کراتین مو

در بین تمام موارد مذکور، ماسک پروتئینه مو محصول خوبی برای حفظ سلامت و تغذیه رسانی به موها می باشد. البته همانطور که در مطالب فوق الذکر بیان نمودیم، استفاده از این محصولات به اندازه روش پروتئین تراپی سریع و کاربردی نیست. اما از آنجایی که موها همواره به تغذیه نیاز دارند، استفاده از این محصولات برای ماندگاری بیشتر سلامت موها بسیار لازم و ضروری می باشند.

بهترین ماسک های خانگی برای پروتئین رسانی به موها

ماسک پروتئینه مو

  • ماسک آووکادو و روغن نارگیل

ترکیب آووکادو و روغن نارگیل سرشار از خواص ترمیمی می باشد. از این رو استفاده از آن به عنوان ماسک پروتئینه مو برای ترمیم موهای آسیب دیده بسیار مناسب می باشد. البته اگر جنس موهای شما چرب است، این ماسک به دلیل وجود آووکادو زیاد برای شما مناسب نیست.

برای تهیه ماسک پروتئینه مو آووکادو و نارگیل، کافی است آووکادو را نسبت به حجم موهایتان با یکدیگر مخلوط نمایید. سپس روغن نارگیل را کم کم به آن اضافه نمایید تا یک ترکیب خمیری نرم به دست بیاید. حاال ماسک را به مدت 45 دقیقه روی موهای خود قرار دهید. بعد از آن موهای خود را با شامپو بشویید.

ماسک پروتئینه مو

  • ترکیب تخم مرغ و عسل برای موها

یکی دیگر از ماسک های پروتئینه مو که تاثیرات بسیاری در حفظ سلامت موهای شما دارد، ترکیب تخم مرغ و عسل است. هرکدام از این مواد به نحوی در سلامت موهای شما تاثیر گذار است. برای مثال زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. و عسل و روغن بادام باعث افزایش رطوبت و چربی موها و همچنین جلوگیری از مشکلاتی مانند شوره و… می شوند. پس ترکیب این مواد با یکدیگر برای سلامت موهای شما بسیار فوق العاده است.

بیشتر بدانید
شامپو مو مناسب بعد از کراتینه

برای تهیه این ماسک 1 قاشق از عسل، روغن بادام و زرده تخم مرغ را با  یکدیگر ترکیب نمایید. سپس مخلوط به دست آمده را 15 الی 29 دقیقه بر روی ساقه موهای خود قرار دهید. سپس موهای خود را با آب خنک آبکشی نمایید. و بعد به آرامی آن ها را خشک نمایید.

بیشتر بدانید: تاثیر قهوه برای رشد مو

کراتینه مو خانگی

  • ماسک پروتئنیه مو تخم مرغ و ماست

این ماسک پروتئینه مو خانگی برای سلامت و شادابی موهای شما بسیار مفید می باشد. زیرا تخم مرغ که سرشار از پروتئین و ماست که حاوی پروبیوتیک می باشد. ازا این رو حالت نرمی، لطافت و ابریشمی برای موهای شما به ارمغان می آورد.

طرز تهیهی این ماسک به این صورت است که یک تخم مرغ کامل را به همراه یک قاشق ماست در یک ظرف کامل هم بزنید تا ترکیبی خمیری ایجاد شود. افرادی که دارای موهای چرب می باشند، باید تنها از سفیده تخم مرغ استفاده نمایند. افراد دارای موهای خشک تنها زرده تخم مرغ را برای تهیه ماسک استفاده کنند. در غیر این دو صورت، اگر حالت موهای شما میانه است، می توانید کل تخم مرغ را در ماسک استفاده نمایید.

ترکیب به دست آمده را روی موها و پوست سر خود به مدت 30 دقیق قرار دهید. حال موهایتان را با آب سرد بشویید و سپس با شامپو آبکشی کنید تا بوی تخم مرغ و ماست از بین برود.

بیشتر بدانید: بهترین شامپو بعد از کراتینه مو

ماسک پروتئینه مو

خشک نمودن موها بعد از استفاده از ماسک پروتئینه مو

برای آنکه ماسک های پروتئینه مو خانگی و دست ساز شما به طور کامل جذب موها شود، و همچنین تاثیر لازم برای سلامت موهای شما را فراهم آورد، بهتر است بعد از شست و شو برای خشک نمودن موها از وسایل حرارتی استفاده نکنید.

بیشتر بدانید
چه زمانی باید از مواد پروتئین تراپی مو استفاده نمود؟

کافی است حوله ای را به دور موهای خود بپیچید، و اجازه دهید رطوبت آن به آرامی گرفته شود. در این حالت ماسک ها به خوبی جذب موهایتان می شود. و نتیجه ی مورد نظر برای شما حاصل می شود.

همه چیز درباره ماسک موهای کراتینه خانگی

کراتینه مو خانگی

جمع بندی

در این مطلب به طول کامل و جامع درباره ماسک پروتئینه مو و تاثیر آن برای حفظ سلامت موها صحبت نمودیم. اگر به فکر سلامت موهای خود هستید، بهتر است استفاده از این ماسک ها را در روتین روزانه خود قرار دهید.

البته فراموش نکنید که همواره بهترین و سریع ترین درمان برای موهای آسیب دیده روش های پروتئین تراپی، کراتینه و بوتاکس مو است. که موهای شما را در کوتاه ترین زمان ممکن از روز اول زیبا و سالم تر می نماید. این ماسک های خانگ تنها به ماندگاری بیشتر این درمان ها کمک می نماید.

ما در مجموعه تخصصی کراتینه مو مهسا فتحی با استفاده از جدید ترین متد ها روز و بهترین مواد کراتینه مو، زیبایی و سلامت موهایتان را به شما هدیه می نماییم. همین حال می توانید نوبت خود را به صورت آنلاین از قسمت رزرو وقت دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *