بدانیم

انواع مدل های بافت موی کوتاه

اغلب انسان ها برای ایجاد تنوع در ظاهر خود از انواع بافت مو‌ها استفاده می نمایند. در واقع بافت‌مو روشی است که با استفاده از آن می توان ساختار موهایتان را به شکل زیبایی تغییر داده و بی‌آرایید. این روش زیبایی جزو قدیمی ترین روش ها برای جمع آوری و یا آرایش مو محسوب می شود. و در جوامع گوناگون به شکل های مختلفی وجود دارد. در گذشته تنها کسانی که دارای موهای بلندی بودند واکثرا بانوان، می توانستند از این روش زیبایی استفاده نمایند. اما امروزه با پیشرفت صنعت زیبایی، بافت موی کوتاه نیز در بین افراد مختلف بسیار رواج دارد. همچنین نه تنها بانوان بلکه آقایان نیز در برخی موارد از بافت مو برای آراستن موهای خود استفاده می نمایند.

در ادامه این مطلب با بهترین روش ها برای بافت موی کوتاه آشنا خواهید شد.

بافت موی کوتاه

 

بافت موی کوتاه چیست؟

قبل از آنکه با روش های بافت موی کوتاه آشنا شوید، بهتر است ابتدا با مفهوم این روش آشنا شوید.

بافت مو در واقع یک روش جمع آوری و آرایش مو است. که امروزه با توجه به پیشرفت صنعت مد، به سبک و مدل‌های مختلفی بر روی موهای فرد مختلف قابل اجرا می باشد.

شاید فکر کنید که بافت‌ها جزو روش های نوین آرایش‌مو هستند. اما این روش حدود ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مورد استفاده بوده است. در بین جوامع مختلف مردم آفریقا اولین افرادی بودند که موهای خود را می‌بافتند. زیرا در آن منطقه درجه گرمای هوا بسیار بالا می باشد. و با توجه به تحرک بالایی که داشتند، بافت‌مو برای افراد آن منطقه از ایجاد گرمای بیش از حد توسط موها جلوگیری می نمود. کم کم این روش در بین جوامع مختلف محبوب شد. و افراد مختلف برای جمع آوری موها و همچنین آراستن آن ها به سبک های مختلفی موهای خود را می بافتند. به همین علت هر یک از انواع بافت‌مو متعلق به فرهنگ های مختلفی می باشد.

بیشتر بدانید
بافت مکزیکی مو در بهترین مرکز تهران

در گذشته اکثر این روش ها بیشتر برای موهای بلند انجام می شدند. اما امروزه بافت موی کوتاه نیز در جوامع و فرهنگ های مختلف در بین افراد بسیار رواج دارد. در ادامه با معروف ترین روش های بافت برای موها با اندازه کوتاه را بررسی می نماییم.

انواع روش های کاربردی برای بافتن موهای‌ کوتاه

  • بافت موی کوتاه آفریقایی

از محبوب و پرطرفدار ترین انواع بافت‌مو ، مدل آفریقایی می باشد. این روش قدیمی ترین روش آراستن موها محسوب می شود. به صورتی که بسیاری از افراد از مدل های مختلف بافت مو تنها این مدل را میشناسند. این نوع بافت کاملا به کف سر می چسبد. به همین علت به طور کامل موها را جمع می‌کند. و برای افرادی که نمی خواهند موهایشان جلوی چشمشان بیاید، بسیار مناسب است. همچنین بر روی همه ی موها به خصوص موهای کوتاه کاملا قابل اجرا می باشد.

  • بافت مکزیکی

یکی دیگر از روش های آراستن مو که قد و اندازه مو ها در اجرا آن اهمیتی ندارد، مدل مکزیکی است. بافت مو مکزیکی بسیار محکم بوده و روی تمام موها با هر اندازه ای قابل اجرا می باشد. همچنین ظرافت آن از زیبایی فوق العاده ای برخوردار است. اگر مو‌های خود را به صورت مکزیکی بافته اید، بدون استحمام و شستن آن می توانید به مدت یک هفته آن را سالم نگه دارید.

  • مدل میکرو

این مدل از انواع بافت‌مو، نسبت به سایر روش ها بسیار ریز تر می باشد. اما از دور و به صورت دسته جمعی، شبیه تارهای ضخیم مو به‌نظر می‌رسد. لازم است بدانید انجام این روش بسیار زمان بر است. و انجام آن نیازمند حضور یک فرد متخصص است. نکته حائز اهمیت در مورد بافت میکرو این است که پس از بافتن موها به این روش، می‌توان باز به موها حالت داد. یعنی به راحتی می‌توان آن را در بالای سر جمع کرد و یا موها را به صورت گوجه‌ای بست.

  • بافت موی کوتاه دردلاک

این مدل بافت موی کوتاه از زیر شاخه های بافت‌های آفریقایی محسوب می شود. استفاده از دردلاک، موها را تاحدی بیشتر و پرپشت‌تر نشان می‌دهد. انجام این روش به این صورت است که دسته دسته باید موها را جدا نمود و سپس آن‌ها را در هم تنید تا موها به اصطلاح لاک شوند. در گذشته افراد برای متفاوت بودنشان با دیگران از این مدل مو استفاده می‌کردند، اما امروزه جزو یکی از مدل های پرطرفدار محسوب می شود.

بیشتر بدانید
جدید ترین مدل های بافت مو

بافت موی کوتاه

 

جمع بندی

بافت موی کوتاه یکی از جذاب ترین روش های زیبایی و آراستن مو می باشد. شما با این روش می توانید موهای خود را در هر اندازه ای به بهترین شکل بی‌آرایید. اما توجه نمایید که زیبایی این روش، به میزان سلامت موهای شما کاملا وابسته می باشد.زیرا اگر از بهترین روش ها نیز برای زیبایی مو استفاده نمایید، اما از سلامت کافی برخوردار نباشد، زیبایی بافت ها نیز از بین می رود.

مرکز کراتینه و زیبایی مو مهسا فتحی، با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه سلامت و زیبایی موها، بهترین خدمات را در زمینه بافت مو به مشتریان عرضه می دارد. همچنین اگر موهای شما در اثر موارد مختلفی دچار آسیب بوده و نگران سلامت آن هستید، با استفاده از روش های کراتینه مو، پروتئین تراپی و بوتاکس مو که در این مرکز به صورت تخصصی انجام می گیرد، می توانید سلامت موهایتان را بازیابید. و با خیال راحت بافت های زیبایی را رو موهای سالم و درخشان خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *