بدانیم

تاثیرات کراتینه مو

تاثیرات کراتینه مو

چند سالی است که کراتینه مو، یکی از پرطرفدارترین روش های احیا و صافی مو می باشد. با اینک این روش تاثیر بسیاری در زیبایی و سلامت موهای شما دارد، اما با این حال هنوز برخی افراد با تاثیرات کراتینه مو و مزایا آن آشنایی کاملی ندارند. در واقع این افراد نمی دانند که روش کراتینه مو چه تاثیری در درخشندگی و لطافت موهای آنان دارد. از این رو در این مطلب قصد داریم تا درباره این روش درمانی و مزایا تاثیر گذار آن صحبت نماییم. 

چرا مو را کراتینه کنیم؟ معرفی مهم ترین تاثیرات کراتینه مو

بهترین سالن کراتینه مو تهران

  • پیشگیری و یا درمان موخوره

اینکه بگوییم یکی از تاثیرات کراتینه مو، درمان موخوره است، عبارت نادرستی می باشد. زیرا هیچ درمانی نمی تواند موهای چند شاخه شده را مجدد به یکدیگر بچسباند. و تنها راه درمان این مشکل، کوتاه کردن قسمت موخوره دار است. سپس به وسیله کراتینه مو می توان از بروز مجدد موخوره جلوگیری نمود. زیرا موخوره، براثر خشک شدن بیش از حد رطوبت تارهای مو بوجود می آید. که این عمل ممکن است ناشی از مراقبت های نادرست، استفاده از مواد شیمیایی، استفاده مکرر از وسایل حرارتی و یا حتی عوامل طبیعی مانند آب و هوا باشد. و روش کراتینه مو با آبرسانی موجب نرمی و لطافت موهای شما خواهد شد. از این رو دیر دچار خشکی، شکنندگی و موخوره مو نمی شوید.

البته توجه نمایید که میزان مراقبت های شما نیز ماندگاری کراتینه مو و پیشگیری از موخوره بی تاثیر نیست. با این کراتینه مو برای سلامت موها بسیار موثر است، اما در صورت مراقبت های نادرست عمر ماندگاری آن کم می شود.

  • ترمیم موهای آسیب دیده

موها از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند. هنگامی که از روش های درستی برای مراقبت از موهای خود استفاده نمی کنید. و مواد مغذی و لازم برای موها تامین نمی شود، این پروتئین کم کم از بین رفته و در نتیجه موهای شما در معرض آسیب های بسیاری قرار می گیرد. یکی از تاثیرات مهم کراتینه مو، ترمیم موهای آسیب دیده می باشد.

در واقع مواد کراتین روی ساقه موهای شما یک لایه اضافی قرار می دهد. این عمل موجب استحکام و ترمیم موهای شما می شود. همچنین در مواد کراتینه مو، مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی وجود دارد. و هرکدام از آن ها موجب که به قوی و خوش حالت تر شدن موها می شود.

تاثیرات کراتینه مو

  • تاثیرات کراتینه مو – رطوبت رسانی

یکی از اصلی ترین دلایل خشکی و وز موها و همچنین ایجاد موخوره در ساقه مو، میزان پایین رطوبت در تارهای مو است. اگر به فکر سلامت و رفع مشکل شکنندگی آن هستید، می توانید از تکنیک برای درمان و آبرسانی استفاده نمایید.

یکی از مهمترین تاثیرات کراتینه مو، تغذیه و  آبرسانی موها است. زیرا طی این عمل علاوه بر تزریق کراتین به ساقه مو، مقدار زیادی مواد آبرسان روی تارهای مو قرار می گیرد که باعث جبران کم آبی و خشکی تارهای مو می شود.

  • ایجاد درخشش سر زندگی مجدد

بعضی از عوامل باعث طبیعی و غیر طبیعی موجب از بین رفتن رنگ مو و کدر شدن تارهای آن می شوند. برای مثال حضور بیش از حد افراد زیر نور آفتاب موجب تخریب کوتیکول های موهایشان می شود. از این رو موها دچار آسیب دیدگی و تغییر رنگ مو می شود. اگر موهای شما مات و کدر شده و درخشندگی آن از بین رفته است، یکی از تاثیرات کراتینه مو بازسازی و احیا کوتیکول های مو می باشد.

جمع بندی

از بهترین تاثیرات کراتینه مو این است که بلافاصله بعد از انجام این فرآیند نتیجه آن کاملا مشهود می باشد. و شما صافی و لطافت موهای خود را به طور کامل لمس خواهید نمود. همچنین به مرور زمان ریزش و شکنندگی موهای شما نیز کم خواهد شد. بهتر است بدانید بعد از انجام این فرایند نیاز به هیچ گونه مراقبت خاصی نمی باشد و به راحتی می توانید به فعالیت خود ادامه دهید.

درست است که بعد از کراتینه مو نیاز به مراقبت های ویژه ای نیست. اما مراقبت های روتین از موهای خود را هیچ گاه فراموش نکنید. چون ممکن است تمام زحمات این درمان را از بین برده و دوباره موهای خود را با آسیب های مختلفی مواجه نمایید.

اگر به فکر داشتن موهای سالم و درخشان هستید، همین الآن و بدون فوت وقت از قسمت ( رزرو وقت ) زمان خودتون رو انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *