بدانیم

خوابیدن با موی خیس

خوابیدن با موی خیس

موها یکی از مهم ترین اِلمان های زیبایی هر فردی هستند. از این رو حفظ سلامت آن ها نیازمند توجه و دقت کافی می باشد. زیرا روزانه عوامل مخرب بسیاری مانند: تابش نور خورشید، مواد شوینده نامناسب، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب و مصرف برخی داروها و دیگر موارد این چنینی موجب بروز آسیب های مو می شود. اما در کنار تمامی این موارد، برخی آسیب های مهم از یکسری عوامل روتین که شاید زیاد به چشم نیاید، به وجود می آیند. عواملی مانند مرطوب ماندن موها در مدت طولانی، که آسیب های بسیار جدی را برای موهای شما به وجود می آورد. از آنجایی که برخی از شما به خوابیدن با موی خیس عادت دارید، در این مطلب عوارض این عادت مخرب را بررسی می نماییم.

بدترین عوارض خوابیدن با موی خیس

در صورتی که خوابیدن با موهای خیس برای شما به عادت تبدیل شود، در دراز مدت آسیب های بسیار چشمگیری برای موهای شما به وجود می آورد.

از این رو در ادامه، عوارض مرطوب ماندن مو ها به مدت طولانی و راه کاهش آن ها را بررسی می نماییم. با پرهیز از مرطوب ماندن موها و نکاتی در ادامه بیان می شود، از سلامت موهای خود محفاظت نمایید.

خوابیدن با موی خیس

  • شوره سر و خشکی مو

هنگامی که قبل از خواب نسبت به خشک نمودن موهای خود اقدامی نمی کنید، بخش قابل توجهی از چربی ضروری مو‌ها به بالش منتقل می شود. و این امر موجب می شود تا موهای شما بخش قابل توجهی از چربی مورد نیازش را از دست بدهد. و در ادامه این کمبود چربی موجب خشکی مو، شکنندگی و بروز شوره . خارش سر می گردد.

  • افزایش ریزش مو در اثر خوابیدن با موی خیس

همانطور که در قسمت قبل بیان نمودیم، خوابیدن با موی خیس موجب شکنندگی و آسیب پذیری مو می شود. از این رو شانه زدن مو‌های خیس باعث افزایش ریزش موها می شود. از طرفی خشک شدن مو‌ها، وز شدن مو‌ها، گره، خوردن مو‌ها، در کنار کشیده شدن تارهای مو در نتیجه اصطکاک با بالش، در بیشتر شدن ریزش مو تاثیر گذار هستند.

  • بروز عفونت‌های باکتریایی و قارچی

همانطور که می دانید، قارچ‌ها و باکتری‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب به سرعت رشد نموده و تکثیر می شوند. از این رو خوابیدن با موی خیس موجب انتقال رطوبت از سر به بالش شما می شود. و در اثر گرما سر و وصورت که در این محیط وجود دارد، محیط مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم می شود. پس زطوبت موها هنگام خواب موجب بروز عفونت و باکتری های قارچی می شود. لازم است بدانید این بیماری ها قابل انتقال هستند. از این رو هرگز نباید از بالش کسی که مبتلا به این عارضه است استفاده نمود.

  • عوارض خوابیدن با موی خیس، گره خوردن موها

استفاده از سشوار برای خشک نمودن موها در زمان مناسب، میزان شانه پذیری و حالت گیری موها افزایش می یابد. اما هنگام خوابیدن با موهای خیس بدون خشک نمودن آن، باعث گره خوردن تارهای مو با یکدیگر می‌شود. و در ادامه مو‌ها حالتی وز و خشن به خود می‌گیرند. همانطور که می دانید باز کردن این گره ها بسیار زمان بر است. و هنگام شانه کردن، بسیاری از موهایتان از ریشه جدا می شود. و این امر به معنای افزایش ریزش مو است.

خوابیدن با موی خیس

جمع بندی

همانطور که می دانید، آسیب های بسیاری برای به خطر انداختن سلامت موها وجود دارد. خوابیدن با موی خیس یکی از مخرب ترین آسیب ها در این زمینه می باشد. در صورتی که تا به امروز از خشک نمودن موها اجتناب می نمودید، بهتر است از امروز این عادت را از بین ببرید.

اگر تا به امروز به دلیل رفتار نامناسب با موها دچار آسیب های مویی چون: خشکی، وز مو، گره و دیگر موارد این چنینی شده اید، با درمان کراتینه مو به راحتی می توان لطافت و درخشنگی موها را بازگرداند.

پرسنل مجموعه کراتینه مو مهسا فتحی با استفاده از بهترین مواد کراتینه، سلامت موهایتان را به شما باز می گرداند. اگر به فکر جبران آسیب های موی خود هستید، همین حالا می توانید نوبت خود را از قسمت رزرو وقت به صورت آنلاین دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *